Рішення для управління безліччю об'єктів — Ситуаційний Центр
Що це? Центр управління польотами на мисі Канаверал? Кадр із науково-фантастичного фільму? Насправді, це наші дні та наша реальність. Це нещодавно зданий в експлуатацію Ситуаційний Центр міста Дніпро, програмно-апаратний комплекс на основі рішень Aten щодо матричної комутації відеосигналів, о дозволило різко підвищити ефективність взаємодії всіх міських – як комунальних, так і національних – служб.
В наші дні, коли час прийнята управлінського рішення та його адекватністю поточної обстановці, яка постійно міняється, можуть означати або ривок вперед, або повний крах, подібні технології вже затребуванні не тільки в аеропортах або на атомних електростанціях, а й у великому бізнесі.
Візуалізація інформаційних потоків — ключ до ефективного управління
Будь-яка зростаюча компанія рано чи пізно доходить до того рівня, коли обмін інформацією між її підрозділами перестає бути прямим — або просто через збільшення масштабу компанії, або з причин так званої «інформаційної корупції», коли у керівників підрозділів з'являється бажання якось фільтрувати вихідну із підрозділу інформацію. Звісно, таке складне становище обміну інформації може істотно знизити керованість всієї компанії загалом і навіть призвести до втрати позицій компанії на висококонкурентному ринку.
Підвищити швидкість проходження життєво важливої інформації, швидкість прийняття рішень, ефективність контролю за безліччю підрозділів, особливо якщо вони ще й рознесені територіально (філії, торгові точки, заводи...)— головне завдання, що виникає у корпоративного управління. Виконати це завдання можна шляхом централізації як обробки всього інформаційного потоку, і прийняття рішень з урахуванням всієї наявної інформації. Найбільш ефективним засобами для цього стали Ситуаційні Центри — програмно-апаратні комплекси, які широко застосовуються для оперативних штабів та диспетчерських, скрізь, де критичний фактор швидкості та ціна управлінської помилки може виявлятися неприйнятно високою: від Центрів Управління Польотами на космодромах до міських диспетчерських центрів комунальних служб.
Ситуаційний Центр (СЦ) — це комплекс IT-обладнання, програмних засобів та адміністративних протоколів, що забезпечує швидкий доступ до всієї необхідної інформації (як у «сирому» вигляді, так і до аналітики), надійний та швидкий зв'язок з усіма об'єктами управління та їх співробітниками, візуалізацію необхідних відомостей для колективної обробки та прийняття рішень, а також — забезпечення протоколювання того, що відбувається, архівування даних та прийнятих рішень, інформаційної та фізичної безпеки. Для виконання цих функцій може включати підсистеми:
Збору, трансляції, обробки та подання інформації щодо процесів і подій, що відбуваються. У цю систему сходяться всі первинні потоки даних — інформація від датчиків в обладнанні, GPS-маячків у транспортних засобах, камер відеоспостереження та систем контролю доступу, фінансові та бухгалтерські відомості, повідомлення про події та інформація про партнерів та конкурентів — агалом усе, що необхідно для розуміння поточної ситуації та оперативного прийняття рішень у разі відхилень від планів. Вся ця інформація структурується, аналізується та узагальнюється для того, щоб сформувати повну картину того, що відбувається, а також вчасно помітити аномальні події, яким потрібно приділити особливу увагу.
Візуалізації. Ця система складається зазвичай з однієї або декількох відеостін, на які оперативно виводиться той відеопотік, який потрібен для колективного вироблення рішень.
Аудіо- та відеозв'язку. Дозволяє швидко налагодити зв'язок із будь-яким співробітником у будь-якій точці, вивести розмову в доступ всім необхідним фахівцям, організувати відеоконференцію або телеміст, транслювати події напряму або демонструвати їх запис.
Зберігання та резервування інформації. Усе, що відбувається — від повного масиву «сирих» даних до процесу розгляду обстановки та прийняття рішень — записується, протоколюється та архівується, після чого зберігається у різних місцях із створенням резервних копій.
Інформаційної безпека. Контроль за доступом до інформації, фіксування хто, коли з якими цілями і до якої інформації звертався, реагування на спроби несанкціонованого доступу, адміністрування захищених носіїв даних поза периметром систем безпеки.
Життєзабезпечення. Організація системи безперебійного енергопостачання всього комплексу, фізичної безпеки та контролю доступу, захищених та резервованих каналів зв'язку.
Простота управління та наочність — за рахунок інноваційного обладнання «під капотом»
Апаратну реалізацію такого СЦ можна розглянути на прикладі нещодавно запущеного ситуаційного центру міста Дніпро, який пов'язав докупи диспетчерські центри основних комунальних підприємств міста, Національної Поліції та Муніципальної Варти, служби управління освітленням міста, ліфтовим господарством та світлофорами, систему відеоспостереження «Безпечне місто» та інші місцеві господарства. Співробітники центру з усіх напрямків працюють у межах єдиного робочого процесу, що суттєво прискорило обробку ситуацій.
Постачання обладнання, закладеного в основу системи (зокрема, матричного комутатора та інших пристроїв Aten), виконано дистриб'ютором – компанією Onix, а сам проект було реалізовано силами спеціалістів компанії «ПФ Сервіс».
Система візуалізації є єдиною відеостіною. На неї виводиться відеопотік, який оперативно відображає відображає поточну ситуацію та інформацію, необхідну одночасно всім співробітникам Центру. Резервні канали подачі відеоінформації організовані через медіапотоки та додаткові відеосервери.
Основою відеостіни став модульний матричний комутатор Aten VM1600A, керуючий матрицею, складеною з 12 безшовних панелей LG. Комутатор, що дозволяє керувати відеопотоками одночасно з 16 джерел та виведенням зображення на 16 дисплеїв, побудований за модульною схемою, причому плати та введення VM7514 та виведення VM8514 підтримують гарячу заміну. Інтерфейс HDBaseT забезпечує підключення відеоджерел і дисплеїв одним кабелем категорії 5e/6a на відстані в кілька десятків метрів (до 70 метрів при використанні роздільної здатності 1080р і кабелю Cat 6a), передавачі та приймачі HDBaseT теж зроблені компанією Aten. Головними перевагами такого відеоінтерфейсу стали можливістю оперативної маршрутизації сигналів між будь-якими джерелами HDMI аудіо та відео та HDMI дисплеями, а також забезпечення передачі HDMI потоку на значну відстань.
Модульний матричний комутатор Aten VM1600A оснащений простим та інтуїтивним графічним інтерфейсом, за свою функціональність та енергоцінність отримав престижну нагороду Red Dot Award, що дає можливість керувати відеопотоками з будь-якого місця, як в локальнії мережі, так і в Інтернеті. Подивитись на роботу з графічним інтерфейсом можливо тут. Для узгодження відеопотоків з різним розширенням та виводу їх у поля з різним розміром у комутатора є функція масштабування, максимальне розширення — 4K. Є функція VideoWall – формування відеостін з багатьох екранів, що дозволяє простим зручним способом з графічного інтерфейсу сформувати макет відеостіни. Завдяки технології Seamless Switch зображення на відеостіні формується без артефактів, провалів та затримок синхронно на всьому полі виведення.
Налаштування комутатора можуть бути збережені у профілі, перемикання між якими можна запрограмувати на заданий час, планування ведеться на основі календаря. Надійність та безперервність роботи системи візуалізації забезпечується резервуванням джерел живлення комутатора, а також можливістю гарячої зміни плат введення та виведення, вентиляторного модуля та блоків живлення.
20 робочіх місць співробітників оснащені високопродуктивними робочими станціями з двома моніторами на спеціальних підставках, що дозволяють оперативно змінювати положення монітора в межах.
Для проведення нарад використовується система на базі 80-дюймового сенсорного планшета-карти, що дозволяє наочно відображати всю необхідну інформацію, в реальному часі вносити виправлення та надавати розпорядження. Для відеоконференц-зв'язку використано обладнання Logitech з рознесеними камерами і мікрофонами. Є система багатоканального голосового зв'язку, що включає віддалене керування та багатозонне оповіщення, доповнена системою радіозв'язку. Система відеоспостереження від HikVision дозволяє організувати як секторальний режим роботи, так і круговий, може організувати моніторинг та веб-трансляцію того, що відбувається.
За захист інформації та забезпечення безпеки периметра відповідає обладнання Fortinet, за безперебійне живлення — обладнання АРС. В цілому ситуаційний центр призначений для безперервної цілодобової експлуатації у режимі 24/7/365.
Рішення для всіх, кожному — індивідуальне
Управління великим холдингом або навіть мережою роздрібної торгівлі може і не вимагати реагування на події в ту саму секунду, як диспетчерські аварійні та екстрені служби. Але збір «сирих» даних, їх аналіз та візуалізація результатів, швидкий конференцзв'язок з підрозділами, можливість підключення до обговорення та вироблення рішень зовнішніх фахівців — се це стає більш і більш затребуваним в умовах ринків, що швидко змінюються, і жорсткої конкуренції. І чим більша компанія — тим більший її успіх залежить від оперативності проходження інформації та її повноти. В тому чи іншому вигляді ситуаційні центри будуть мати дедалі більшу кількість підприємств.
Зрозуміло, вимоги та завдання у них будуть різними, тому розробка і втілення такого центру — це не типове «рішення з коробки», а індивідуальна робота із замовником, і тут особливого значення набуває досвід інтегратора не тільки в реалізації таких складних програмно-апаратних комплексів, а й у допомоги замовнику грамотно розробити технічне завдання, що враховує його особливості та потреби.
За більш детальною інформацією звертайтесь:
www.onix.kiev.ua
(044) 377-7799
|